OOPS. Your Flash player is missing or outdated.Click here to update your player so you can see this content.

Fotogaléria

Prihlásenie



Kto je prítomný

Aktuálne máme 5 hosťov prítomný
Od 1. 2.2009 navštívilo tieto stránky:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDnes162
mod_vvisit_counterVčera116
mod_vvisit_counterTento týždeň427
mod_vvisit_counterTento mesiac2091
mod_vvisit_counterCelkom673085
You are here:
Adresár

z Ako sa stat DJ

WaySearch Slovensko
03022 Slovensko
Slovensko
Webová stránka

              Ako sa rýchlo stať D.J. oM lacno a výhodne.

Spomínané povolanie sa ti zíde k prilepšeniu mesačného príjmu ako bokovka, ktorú budeš robiť po piatkoch a sobotách. Preto sa oplatí, ak máš pozitívny vzťah k peniazom a vieš si zapýtať "svoju sumu". Pred úplným začiatkom svojej DJ kariéry si ale ešte musíš nazhromaždiť dostatok tzv. známostí najmä u majiteľov krčiem/diskoték (nielen). Tie sú veľmi dôležité. Nezabúdaj - príležitosť robí diskdžokeja! Najprv sa musíš rozhodnúť, aké budeš mať meno. To je ten dosť ľahký krok. Tvoje meno musí znieť "ľudovo"-fasne, nemôže to byť nejaká haluz ako napr. Cyanspace, lebo by si pomysleli ľudia (aj klienti), že si nejaký feťák, čo nie je nohami na zemi a nevie sa zabávať s fasa ľuďmi, iba s virtuálnym svetom drog. Najlepšie je sa s menom nejak netrápiť a dosadiť si svoje krstné meno - čiže DJ Jožo/DJ Robo ap., prípadne celé meno. Však v krčme, aj tak všetci vedia, že dnes hrá Jožko - on je náš kamarát, a keď mu povieme, pustí nám Eminema. 

No, predpokladám, že teraz vieš, kde máš hrať a pod akým menom. Chýba ti technika. Preto je výhodné, ak sa dáte 2 DJi dokopy a požičiavate si na smeny techniku (ty na piatok, on na sobotu). Potrebuješ dva CD prehrávače (občas stačí jeden) - lacné, lebo sa občas stane, že ich niekto podnapitý rozmláti krígľom od piva, keď sa dozvie, že uprostred varu na parkete mu nechceš pustiť Sarah Connor a nahnevá sa, prečo mu p..ješ. V prípade núdzes prehrávačmi použi dvojtlačidlové CDROM mechaniky z PC. Mixážny pult nemusí byť tiež kvalitný - v prípade núdze si ho zhotov ručne pomocou potenciometrov. Zosilňovač (rozumej zosilovač) musí dávať dosť silný wattový výstup bez ohľadu na repráky, ktoré znesú vždy viac ako sú stavané. Však sa to dá dať tichšie (i keď v podnapitom stave to budeš určite rád vypekať). Ako reproduktory použi osvedčenú značku Tesla(pripadne Zomax alebo Alphard). Na vernosti zvuku nezáleží, záleží na intenzite hluku. Aj tak ti raz niekto podnapitý rozkopne membránu na basáku (lebo ochrannú sieťku si odstránil-bola príliš ogrcaná). Ako doplnok môžeš používať napaľovačku (pomocou nej nemusíš drhnúť originály, alebo si skopčíš veci od kamoša). Prípadne minidisk. Však kontrola nepríde, vyhadzovači ju vyhodia a všetci dosvedčia, že kontrola ťa chcela fyzicky napadnúť. Ozaj, hodí sa ti, ak budeš zavalitý, aby si odstrašil a zbavil sa rôznych agresívnych típkov, ktorý budú hubovať, prečo im nepustíš tú pesničku Limp Bizkit, kde majú baby šiltovky a vrtia zadkami. Na gramofóny ani nepomysli - všetky dobré veci dostať na CDčkach (majú aj dlhšiu životnosť - napaľovačka stojí menej ako lisovačka platní) a na gramofónoch sa hráva iba tá suchá monotónna hudba pre feťákov, čo sa nevedia zabaviť s alkoholom (a v dnešnej dobe i s canabis). Čo sa týka techniky mixu, s tým si tiež nelám hlavu. Keď hráš pop a hneď za tým trance, rock, dance - to sa nedá dobre zmixovať, úplne stačí, keď iba prehodíš crossfader. Stačí, aby nebolo ticho medzi pesničkami. Ešte ti chýba jedno - svetelná hudba. Stačí ti známe "Super Disco Lighting", čiže blikajúce žiarovky za asi dvanástimi rôznofarebnými sklíčkami. V prípade núdze môžeš niekoho podplácať, aby vypínal a zapínal svetlá v sále (iba ak tam nie sú žiarivky (rozumej neónky)), alebo sa na to jednoducho vyser. Ak máš viac peňazí, kúp si jednoznačne stroboskop (alebo sprav). Ak už si si kúpil všetko, čo som uviedol a nič ti nechýba, nič už ďalej nekupuj, ľuďom je to aj tak jedno, ušetríš si prachy. 

Vzhľadom na vysokú rizikovosť technických problémov, je dôležité, aby si mal technické vzdelanie, než aby si mal nebodaj hudobné vzdelanie. Taktika víťazí nad stratégiou - čiže, to ak máš ako hrať (resp. na čom), je dôležitejšie ako čo hrať (ono, sa vždy nejaké cédečka nájdu). Vedomostnú výbavu získaš sledovaním hitparád v kvalitných slovenských rádiach. Zapri svojho nacionalistického ducha a v telke začni pozerať Club Rotation s počernou Daisy Dee na Viva TV. Ak náhodou prepneš, keď tam bude Berlin house relácie, ihneď prepni - to tam hrajú samé haluze pre feťákov. Samozrejme, aby si bol aj slovensky in, zapri svoju pedofóbiu a sleduj Hitbox na Markíze (alebo Deka - to je Dečka, dávajú tam fasa céDečka). Takto ti neuniknú žiadne namakané novinky a fasa veci - čiže hudba, čo letí. 

Hudobná výbava - tak táto sa dá ešte lepšie požičať od kamoša ako technika. Kupuj jednoznačne výberovky ako Bravo Hits, Viva The Best, Club Rotation, Dream Trance ap. Za málo peňazí, veľa muziky a nemusíš tak často vymieňať cédečka. Občas môžeš ale nejaký hitový singel kúpiť. Najlepšie, ak si stiahneš TOP100 z teletextu/webu stanice VIVA a to začneš zháňať. Do výbavy musíš začleniť aj špecifiká slovenského trhu, čiže No Name, Ilonu Csákovú ap. Zároveň nezabúdaj ani staršiu generáciu na parkete, ktorá vyrástla na Diskopříběhu, či Depeche Mode. Ak ak hráš na stužkovej, tak nezabudni na Abba, Boney M a Senzus. Samozrejme, nemáš dosť peňazí na drahé novinky, preto ich kúpu kombinuj s kúpou hitov z rokov 1990 až 1999, pretože staré a použité cédečka sú lacné a ľudia radi vspomínajú. Na diskotéke (pre ľudí z dediny - na zabave). No už od začiatku využívaj výhody svojhu stavu a príjimaj dary od baru vo forme alkoholového osvieženia. Nešetri bar, šak piješ zadara a tie svine aj tak zarábajú na sprepitnom a nedolievaní. Na začiatku (20.00-22.00) nebuď sklamaný, parket vždy býva prázdny (chalani ešte triezvi a baby sa ešte maľujú, vešajú reťaze okolo pása, vytrhávajú obočie, dávajú kruhové náušnice s priemerom 10 centimetrov). Preto hraj, čo sa tebe samémi ľúbi, lebo viem, že od Jennifer Lopez si radšej pustíš videoklip ako cédéčko :). Čo na tom, že má prdel, jak záhumienka. Prečo ale ju chcú Američanky napodobňovať silikónom v prdeli, šak stačí slanina a saláma+čierne pivo a majú väčšiu nielen prdel, ale aj prsia (šak je to tak krajšie!). Ok, dosť. Tebe sa ľúbi (")progresívny(") trance, eurodance (rozumej house a techno) ako Dj Tomcraft, Safri Duo, Aquagen, Cosmic Gate, DJ Sammy, Beam, Blank&Jones, Fragma ap. Riadne to vypeč na reprákoch - nech to až chrčí/dobre búcha. Keď sa začne zapĺňať parket urýchli to pesničkami ako King Of The Africa - La bomba, jednoducho všade, kde sa spomína Vamos Everybody, Come On, Baby, Put your hands up ap. Nezabudni na stále živý otrepaný hit Gigi D'Agostina - Bla bla. Občas pusti päťpesničkové rockové alebo punkovo/metalové kolo (Offspring, Guano Apes - tým urobíš kompromis kysuckým típkom, ktorí srandujú, že keby sa na disku pustila ich Sepultura, to by bol gól!). Keď vidíš, že chalani sú uz dosť pod parou, aby nejak seriózne tancovali, pusti slaďáky. Za tú chvíľu ztriezvejú, a pôjdu sa potom ešte viac ožrať a majiteľ baru ti bude ďakovať za tržby. Ak príde niekto (najmä neznámy), nech či máš to, či ono, povedz, že nie (aj keď máš), a ak ti to vytiahne z kopy a ukáže, tak ho zažeň, že neskôr to pustíš. Samozrejme, vybodneš sa na to - kto by kvôli takému parchantovi menil cédečka?! Ak príde nejaká, tak sa rozhodneš podľa jej výzoru a doternosti, či jej pustíš Britney. Ak budú za tebou chodiť ľudia, že prečo hráš Jenniferinu pesničku trikrát počas polhodiny, vyhovor sa na to, že za tebou stále chodia ľudia (teda vyškerené vtieravé baby), aby si im to znovu pustil. Ty za to predsa nemôžeš, že ich poznáš. Ak sa ťa ľudia budú pýtať, čo hrávaš, povedz, že house, techno, občas i riadne tvrdé (Warp Brothers) a tak.. čo letí. Nechápeš, prečo, sa tvoje obľúbené veci na VIVA (Club.Rot.) nazývajú raz technom, raz tranceom. Ozaj - všetky nepríjemné veci ako rozbité sklo, grcky, krv nespratuj, na to je tu bar (ktorý sa na to dosť často serie) - aj keby ti to neviemako prekážalo, nebudeš predsa robiť ich robotu. Takisto sa nečuduj, keď kvôli tomu, že (")ľudia(") sa nikdy nevedia trafiť do smetného koša, tak koše sa zrušili. 

Povolanie diskdžokeja je výhodné - zadarmo sa ochlasceš, vypočuješ hudbu, uvidíš baby (aj ako sa ti vtierajú), pokecáš a dobre zarobíš. A budú ťa uznávať ako odborníka v hudbe. Proste skvelý "DJ Robo", vlastne diskdžokej (DJ používaš vlastne trochu neoprávnene). Ak si chcel byť dýdžejom, tak si prečítaj iný článok v tejto rubrike. Ak chceš byť dídžejom (deejayom), tak si prečítaj iný článok, ale nie odo mňa - lebo ja nepoznám the stories slávnych DJov, čiže neviem ako na to :-). Ale diskdžokejov je plný národ, toľko koľko je krčiem s aparatúrou. Ak si chcel byť pôvodne dídžejom a nie diskdžokejom, tak sa ospravedlňujem. Aj keď je už neskoro. 

Aj keď som tento článok nepísal ja - našiel som ho niekde na webe (veď všetko je na webe ... ) - je to rullezzná pravda !!! - overená v praxi :-)BacK 

Ako sa NEstať elektronickým HudobníkoM

DJov je už na Slovensku celé tony každého druhu, ale vychtávky spomínané v minulých článkoch sú také lákavé - viď heslá sláva, baby, párty, drogy. Čo takto skúsiť stať sa rovno hudobným producentom, samozrejme že rýchlo, dobre a hlavne lacno. Ideme na to ? 

1. Mentálna príprava:

vec je, podobne ako v prípade DJských začatkov, je položiť si otázku prečo to chcem robiť. Klasiky ako sláva, baby (chlapi), párty a drogy fungujú ako dôvod spoľahlivo. Trošku menej zaberá dôvod "je to in": dnešné moderné publikum čoby konzumná masa (bolo to niekedy inak ?) vníma výlučne DJov ako svoju jedinú modlu. Byť producentom bude možno in niekedy v budúcnosti, ale dnes by som tento dôvod odporúčal výlučne v kombinácii so skorej uvedenými. Ešte by vás mohlo napadnúť stať sa hudobníkom, aby ste sa tým uživili (seba, manželku, deti, auto, vilu, bazén), alebo z lásky k hudbe, alebo obidvoje naraz ... Ale toto je tak absurdný dôvod, že už len pri pomyslení na neho odpadávam od klávesnice na zem v kŕčoch smiechu. 

Názov:
Dávať si vyslovene technologické mená (napr. DJ Hypershock, Flying to the Sky ) je už dávno out, dávať si variácie známych škandinávskych producentov s polkilom dvojbodiek na a a e už tiež vyšlo z módy (napr. Alex Patterson -> Alex Svaenson). Dosť nepredvídavé by bolo dať si meno s názvom žánru (napr. Gabba brothers), veľmi ľahko sa môže stať, že dotyčný žáner akosi vyjde z módy a vy na to budete musieť samozrejme zareagovať zmenou svojej tvorby. Ale čo potom s názvom? Gabba brothers produkujúci nu-jazz je trošku zvláštne, nemyslíte ? 
Taktiež neodporúčam tzv. vtipný názov (Načo názov, No Name ) a vôbec, čokoľvek slovenské v názve projektu, albumu či skladieb, to by predsa pôsobilo sedlácky. Angličtinou ukážete, že máte minimálne európske ambície. Ak máte predsa len neprekonateľnú chuť experimentovať aj s názvom, skúste ruštinu, všetky názvy okrem tých pripomínajúcich piercing či tatoo by mohli zabrať. 

3.Čo budem tvoriť:

Zabudnite na okrajové žánre typu triphop, ambient, elektro, etno alebo nebodaj experimental. Trošku viac šancí máte s drum'n base (ak budete používať výraznú, veselú melodiku, speváčka je nutnou podmienkou), ale stále je to príliš komplikované (= málo stupídne) pre masové publikum. V tomto ohľade je zlatou baňou každý nelámaný štýl - techno, house, trance. Ale aj tu ešte nemáte vyhrané automaticky, treba dodržať určité pravidlá: žiadne experimentovanie, výrazná, veselá melodika. Úplne najlepšie je riadiť sa schémou typu B3/HM: jednoducho robte normálne spievané pesničky, vybavte ich drumloopmi okopírovanými z momentálne fičiacich štýlov (Prodigy, Propellerheadz, FatboySlim) a dosaďte niekoľko zúrivo škvŕkajúcich 303-jek (veď každý vie že TR-303 je kultový nástroj elektroniky). V každom prípade a za každú cenu musíte zachovať prijateľnosť svojej produkcie pre staršie generácie, pretože hranie na firemných parties a v televíznych silvestrovský estrádach je platené kráľovsky. Ale ak nie, aj tak ešte máte šancu, v tom prípade sa musíte prezentovať ako ozajstný elektronický producent a nadbiehať si hranie na akciách typu Boomerang, Uclub alebo %lokalny_klub%. 

4.Ako a na čom budem robiť hudbu:

Pojmy ako talent, hudobné vzdelanie či hudobný sluch tu strácajú význam. Nie že by ste ich nevyužili (dokonca aj v takom žánri ako je techno), ale vy ako moderný elektronický hudobník sa venujete úplne iným problémom. Ako človek s prehľadom v brandži už od začiatku musíte riešiť otázku, či budete tvoriť na počítači alebo na mašinkách. Keďže chcete byť producentom rýchlo, dobre a lacno, okamžite sa vrhnete na PC. Kúpiť PC, kúpiť zvukovku (nie príliš drahú, stačí nejaká základná s MP3 soundom a crystal clear 3D rozšírením), kúpiť multimediálne repráčiky a napáliť od kamaráta Fruity Loops. Od tohto momentu sa stávate nekonečne progresívnym hudobníkom (pretože tvoríte výlučne na PC) a môžete uvádzať veľké množstvo argumentov, prečo je “digital” lepší ako “analóg”, vymýšľať alebo po druhých opakovať argumenty prečo nepotrebujete mašinky.
Ak ste na druhej strane barikády, disponujete veľkým množstvom peňazí (bohatý tatko, minulé prázdniny strávené na brigáde v nemeckom homosexuálnom bordeli alebo iné zdroje), potom sa samozrejme bezhlavo vrhnete na nákup mašiniek. Je jedno, čo kupujete, hlavne aby to malo čím väčšie množstvo gombíkov a svetielok. Keď budete hrať naživo na party, zoberiete so sebou celé svoje vybavenie, nezávisle na tom či využívate všetko alebo len niektoré kusy. Vaša hlava trčiaca spoza hradby mašiniek bude vypadať neskutočne sexi. Baby na to síce nenabalíte, ale budú vám závidieť všetci kolegovia – hudobníci. A čo je hlavné, v tomto momente si budú môcť strčiť všetky svoje reči o výhodnosti softwaru - no vietekam. 

5.Sebaprezentácia:

Samozrejme, že nemáte na to dostať sa do nejakého rádia či nebodaj do televízie. Môžete sa síce pokúsiť poslať svoje prvotiny do Tripmagu či podobných časopisov, ak vám ich nevydajú, nesmúťte, vyhláste príslušný časopis za bohapustú komerciu a shit, a že vy s takými komerčnými sračkami odmietate spolupracovať. 
Túto svoju slabosť zamaskujete tým, že za svoje prezentačné médium vyhlásite Internet. Aj toto vypadá maximálne progresívne, okrem toho to aj vytvára dojem, že odmietate vystupovať v komerčne orientovaných reláciách ( = vo všetkých ). Samozrejmosťou je založenie vlastnej WWW stránky, tí šťastnejší s www.skupina.sk, tí menej šťastní napríklad www.skupina.host.sk . Dobrým trikom je dávať na svoj web veľké množstvo MP3 ukážok alebo skladieb, tak 20 za mesiac, pôsobí to dojmom obrovskej hudobnej potencie a zatienite tým aj svoju konkurenciu, ktorá dávaj prednosť kvalite pre kvantitou. 
Dôležitou paralelnou aktivitou je založiť vlastný www sajt o hudbe, niečo ako www.hudobnéautíčko.sk alebo www.zvukovímaniaci.sk . V žiadnom prípade sa nepridávajte k už existujúcim sajtom, pretože vlastný sajt vysiela do sveta signály o vašich obrovských vedomostiach v oblasti hudby. Zároveň pravidelne sledujte konkurenčné sajty a vo fórach zvozte pod čierny zem každý jeden článok a každého jedného redaktora každého hudobného sajtu. Oni sú zároveň aj hudobníci, teda vaša konkurencia. Ak sa vám podarí takto pravidelne očierňovať konkurenciu, čoskoro nastane stav, že vy jediný nebudete mať maslo na hlave a budete THE KING. 

6.Hranie naživo.

Váš live-act silne závisí od toho, či ste softwaristi alebo mašinkári. V tomto bode mašinkári, špiny bohaté, stavili na správneho koňa a veselo sa vyškierajú spoza tej svojej hradby synťákov. Ale to len dovtedy, kým sa ten ich úžasný setup nevymkne spod kontroly a nenastane trápne ticho uprostred skladby. Hlava spoza hrady zmizne, snažiac sa opraviť chybu v nekonečnej spleti káblov a prepínačov. 
Softwaristi síce zúrivo presviedčajú každého naokolo, že hrať z PC nie je problém. Ale po prvom hraní zisťujú, že stáť hodinu za počítačom a klikať myšou, to sa tak prepečie možno Biospherovi, ale nie lokálnej slovenskej nule. Tancujúca masa na party požaduje dynamiku a týpek čumiaci do monitora ich nudí. Na spestrenie nudného live-actu si už zháňajú paradajky alebo iné nástroje lynčovania. Každopádne, aj takýmto spôsobom sa dá zabávať ľudí. 
Tak či, tak, najlepšie je požičať si od kamaráta minidisk, nahrať si na neho celý set a pred hraním ho skryť niekde hlboko pod stôl. Minidisk, nie kamaráta, samozrejme. Odpadnú všetky problémy a počas “hrania” budete mať kopec času na rôzne poskakovanie a iné pohyby typu “pozrite sa, ako sa dobre bavím”. 
Samozrejme, že možnosť vôbec si niekde zahrať nedostanete za to, že ste dobrí, jednoducho treba poznať tých správnych ľudí zo Subtechu či inej vplyvnej grupy. Ak vám vadí byť DJom práve kvôli nutnosti pchať sa vplyvným ľuďom do riti, tu vás čaká sklamanie dvojnásobné. Ako live-act sa musíte totižto pchať nielen promotérom, ale aj DJom, na akciách ktorých budete potenciálne hrať. DJi s vami budú vychádzať dobre, minimálne preto aby od vás odkukali čo-to z vašich producentských schopností pre svoje vlastné, teraz ešte skryté producentské ambície. Zároveň sa ale nebudú príliš hrnúť raziť vám cestu na výslnie, aby táto cesta ostala nevychodená a pripravená pre ich samých, keď raz DJing vyjde z módy. V tomto ohľade je jediná možná cesta bratríčkovanie sa s každým, kto má na scéne slovo. Pozvania na drink a podobné aktivity zaberajú spoľahlivo. 

Cieľ a sladká odmena:

Ktosi raz správne poznamenal, že peniaze, sláva, sex a drogy sa len tak povaľujú na party a v kluboch, stačí sa len zohnúť a zdvihnúť. Tu hľa je už aj návod ako na to, ba priam kuchárska kniha. Keď budete slávni a na vrchole, pozvite ma za to na drink. Mne sa takto tiež dostane sladkej odmeny, všade budem rozprávať že ja som kamarát “tamtoho Jožka” čo teraz hrá na pódiu. A možno na to zbalím aj nejakú peknú clubberku.

 

 


Datum pridania: 2010-01-02 16:48:46    Prístupy: 4015
Powered by Sigsiu.NET RSS Feeds